მიუხედავად მიმდინარე ეკონომიკური და პოლიტიკური გამოწვევებისა, უკრაინამ მნიშვნელოვანი პროგრესი განიცადა 2016 წელს SBA შეფასების შემდეგ რეფორმების უწყვეტი განხორციელებით ისეთ სფეროებში, როგორიცაა რეგულაციები, სახელმწიფო შესყიდვები, ევროკავშირის კანონმდებლობასთან ჰარმონიზაცია და გაკოტრების პროცედურები, ასევე უკრაინამ შეძლო ინსტიტუციური და მარეგულირებელი ჩარჩოს გაუმჯობესება. 2018 წელს მიღებულ იქნა მცირე და საშუალო ბიზნესის განვითარების სტრატეგია 2020 წლამდე და შეიქმნა მცირე და საშუალო ბიზნესის განვითარების ოფისი, რომელიც მხარს უჭერს უკრაინის ეკონომიკის, ვაჭრობისა და სოფლის მეურნეობის განვითარების სამინისტროს ეფექტური სტრატეგიის განხორციელებასა და მცირე და საშუალო ბიზნესის მხარდაჭერის ინფრასტრუქტურის გაფართოებაში.
2012 წელს შემოღებული მცირე და საშუალო ბიზნესის სამართლებრივი დეფინიცია უცვლელი რჩება. იგი განსაზღვრავს მიკრო, მცირე და მსხვილ საწარმოებს დასაქმებისა და ბიზნესის ბრუნვის კრიტერიუმების საფუძველზე, რაც ზოგადად შეესაბამება ევროკავშირის განმარტებას. მცირე და საშუალო ბიზნესის სტატისტიკის შედგენისას, უკრაინის სახელმწიფო სტატისტიკის სამსახური (უკრსტატი) იყენებს როგორც მცირე და საშუალო ბიზნესის არსებულ სამართლებრივ განმარტებას, ასევე მხოლოდ დასაქმებაზე დაფუძნებულ განმარტებას (უკრაინის სახელმწიფო სტატისტიკის სამსახური (Ukrstat), 2017 [9]), რათა მოხდეს ევროკავშირის ქვეყნებთან შედარება.
2018 წელს მცირე და საშუალო ბიზნესი შეადგენდა ბიზნეს სექტორის 99,8%-ს, მათგან 96% მიკროსაწარმოები იყვნენ. მცირე და საშუალო ბიზნესი უკრაინაში მთლიანი ბიზნესის დასაქმების 63%-ს შეადგენს და ბიზნეს სექტორში დამატებული ღირებულების 49%-ს აწარმოებს.
უკრაინაში მცირე და საშუალო საწარმოების უმრავლესობა კვლავ ფუნქციონირებს საბითუმო და საცალო ვაჭრობაში (51.4%) და, შესაბამისად, რჩება დაბალი დამატებული ღირებულების სექტორებში. თუმცა, ბოლო წლებში გაიზარდა მცირე და საშუალო ბიზნესის რაოდენობა IT სექტორში (9% 2018 წელს, 5% 2015 წელს).
უკრაინამ მნიშვნელოვან პროგრესს მიაღწია კონკურენციის პოლიტიკაში და კონკურენციის კანონმდებლობა და აღსრულება ახლა აერთიანებს ეფექტური კონკურენციის სამართლის რეჟიმის შესაბამის პრაქტიკას. უკრაინის ანტიმონოპოლიურ კომიტეტს (AMCU) აქვს საჭირო უფლებამოსილებები და ინსტრუმენტები და იყენებს მათ უკანონო კარტელების, შერწყმისა და დომინირების ბოროტად გამოყენების წინააღმდეგ აქტიური აღსრულებისთვის. AMCU, როგორც ავტონომიური და დამოუკიდებელი ორგანო, უფლებამოსილია აიძულოს საწარმოები მიაწოდონ ინფორმაცია სამართალდარღვევის გამოძიებისთვის, ჩაატარონ ადგილზე მოულოდნელი ინსპექტირება (ე.წ. „გარიჟრაჟის რეიდები“), გამოიყენონ ფინანსური ჯარიმები ყველა სახის საწარმოზე, შესთავაზონ გამოსასწორებელი საშუალებები და დაბლოკოს ანტიკონკურენტული შერწყმა და აქტივობა ბაზარზე.